♥Thank You For Following♥

Monday 21 November 2011

Ketakutan SPM !

Assalamualaikum semua :)


Sebut saja SPM , semua orang cuak. Terutamanya pelajar-2 Tingkatan 5 , termasuk lah aku :)
 Apa itu SPM? Korangg mesti tahu kan kan? Takpe-2 , kita nak bagitahu jugak.
SPM itu ialah Sijil Penilaian Menengah. Keputusan SPM amat penting untuk kita sambung belajar ataupon nak apply kerja. Korangg mesti nak sambung belajar or kerja best best kan? So start masuk form4 , korang kene lah fokus. Kenapa form4? Sebab dalam SPM nanti , soalan dia akan masuk form4 dengan form5 punya. Antara semua subjek , BM paling penting. Ingat tu? Kalau BM failed , korang tak dapat sijil , kerja lagi susah nak dapat tau. So korang kene lh buad karangan tu panjang-2 sikit okay? :)
 Dalam banyak-2 subjek , mesti ada satu atau dua subjek yang korang tak suka atau tak berapa gemar kan? Macam aku , subjek yang aku kurang gemar Sejarah , Pendidikan Islam. Mesti korang pelik kn kenapa aku tak gemar Pendidikan Islam. Pendidikan Islam makin lame , makin susah ouh. Form1 punya dulu senang je , masuk form5 susah sesangat. Kene ada huraian lah , itu lah ini lah. Poning sudaa :| Tapi kn kn lepas Exam SPM Sejarah , aku mula minat Sejarah. Adoiyai , menyesal tak minat dari dulu. Kalau memahami betol-2 Sejarah nie , best jugak tau :)
Wwweeeeee :) , aku punya paper tinggal lagi dua. Sains dengan Landskap , Lepas tu boleh lh enjoy sikit. Sikit jelaa , tak boleh banyak-2 coz kita tak tahu result macam mane kn kn? :( Tadi aku Exam Pendidikan Islam , kenapa aku rasa aku boleh target eh dalam Pendidikan Islam? Nak kata senang , susah lh jugak. Tapi rasa happy bila masa exam kat dewan tadi da tamat. Maybe aku boleh jawab , tu yang happy sesangat tu :)


Kita nak semua subjek yang kita amek macam atas nie. Boleh ke? Insya-Allah. Bertawakal jelaa dekat Allah SWT , kita da berusaha kn kn. To my Close Friend Nadia , Nana , Eyna , Cally. Aku tahu korang boleh buad yang terbaik lebih daripada aku kn? Korangg kan pandai :) Lepas SPM nie jangan lupa aku okay , terutamanya Nadia. Da lh duduk dekat hulu sana , susah tau nak jumpa :( Hehee , jangan marah yew sayang :) Korang jangan memandai tukar Nombor Henfon okay , korang tukar aku bagi Flying Kick kang ! Facebook pon sama , jangan memandai Deactive kan tau !
AKU SAYANG KORANG SESANGAT TAU ! INGAT TU !


atifahanuar

No comments:

Post a Comment