♥Thank You For Following♥

Tuesday 22 November 2011

CINTA DAN PERSAHABATAN :D

Andai aku diberi pilihan untuk memilih keduanya... pasti aku akan pilih keduanya.. kerana bagi aku ianya sama bererti dan bernilai dalam hidup aku..

CINTA..

 satu ungkapan yang belum pasti akan keindahannya.. kerana disebalik kisahnya..tersirat seribu kepahitan.. pastinya akan merentap kedamaian jiwa seoarang pencinta setia.. tatkala ikatan diundang kekecewaan... namun ia tetap betah menjemput setiap jiwa.. yang punya hati dan perasaan.. hakikat yang tersimpan disebalik anugerah terindah.. tidak terungkai dengan bicara bibir.. tak tergambar pula dengan lakonan.. begitu syahdunya kurniaan ilahi..lahirnya dari hati seorang insan yang berakal..beremosi..berperasaan..sungguh aku terpegun..sungguh aku terpesona... setiap hakikatnya punya hikmah.. setiap langkah derapnya punya semangat...



PERSAHABATAN  

suatu ikatan yang lahir dari hati.. yang mana keinginanya tampak ikhlas.. untuk berkongsi dera tawa...nangis bersama...juga keakraban..sahabat tempat bebicara setulusnya.. tentang lampiran dan nokhtah kehidupan.. persahabatan yg tulus dan murni.. adalah sebuah persahabatan yang disulami dengan benang kejujuran.. diwarnai dengan keikhlasan...dicurahi dengan kasih sejati... sungguh sahabat sangat punyai tempatnya sendiri dalam kehidupan ini... sekiranya menjadi gunting dalam lipatan..maka robohlah tembok keluhuran..


atifahanuar

No comments:

Post a Comment